+359886575720 / +359882272125

Лидер на класа. Иновативни подходи и адаптивна гъвкавост в преподаването. Учителско портфолио - новости и предизвикателства 2015/2016.

Лидер на класа. Иновативни подходи и адаптивна гъвкавост в преподаването. Учителско портфолио - новости и предизвикателства 2015/2016.

ЛЕТЕН ТРЕНИНГ КУРС за новите предизвикателства пред училищата и детски градини!

Резюме

Тенденциите в българското образование са много тревожни и учениците започват да се отегчават в училище все повече и повече. Досегашните методи на преподаване, при които учениците се заучават просто да преразказват уроците си води до подтискане на творческото мислене. Поради липсата на по-съвременни методи в днешното образование в България, които да провокират учениците да мислят и да създават идеи, наблюдаваме много нежелание от страна на младите да остават в час и да искат да научат нещо ново.
Данните сочат, че при изборът на учебното заведение на родители, а и на децата, започва да натежават методите, средата и начина на преподаване. 
Защо да изберете този курс? С какво няколко часа ще бъдат от значение за по-нататъшната ви работа и развитие? Въпросите, на които ще се спре предлаганият курс са:
  • Как да бъде по-интересно в клас?
  • Има ли значение аудиторията?
  • Имат ли значение предпоставките?
  • Има ли значение подходът?
  • Как иновативни подходи могат да направят чудеса във Вашите класни стаи;
  • Как дискусията като подход може да се прилага при малки и големи;
  • Каква е добавена стойност към дисциплината и работната етика в класа при използването на дискусията като техника за работа с класа;
  • Как да променим стереотипите в училищата и детските градини и да направим часовете по-приятни и интересни за децата;
  • Как учим? Защо да се съобразяваме с различните стилове на учене при различните обучаеми?
  • Стилове на справяне с новото и техните специфични особености.
  • Как да превърнем часа на класа във вулкан от мотивация за децата?
  • Как да учим по утвърдената програма, но по интересен и забавен начин?
  • Как децата да виждат директна полза от наученото чрез игра?
  • Как да превърнем училището в привлекателно място за децата?
Отговорите на тези и други въпроси ще бъдат представени през доказани примери от концепцията за лидерството в йерархична и нейерархична среда и иновативните методи на преподаване. Всяка от темите се представя чрез конкретни примери и практики от българския опит.. С други думи, този курс има пряко отношение към вашата работа. Той претендира, че отразява Вашия делник, Вашия опит и именно чрез това подсеща и, защо не, може би въодушевява.
  • Отзиви на наши участици за предходни обучения с Весна Ненчева:
"Компетентна, атрактивна, професионалист, изключителен презентатор" - Ретал Балкан ЕООД "Достъпна, разбираема, изключително полезна"- БББ Дистрибуция и логистика "Много полезна и синтезирана информация. Мога да я слушам с часове" - АБВ и Син ЕООД По време на 3-дневния практически семинар ще участват и 2-ма ГОСТ ЛЕКТОРИ, които ще споделят с Вас техния личен опит, за това как иновативните подходи са подобрили значително техния процес на работа.
Ценови пакети: Икономичен Стандарт Комфорт
    Най-изгодно  
Участие в целия курс да да да
Консултации и въпроси към лектора да да да
Материал на електронен носител да да да
Удостоверение за преминат курс да да да
Кафе-паузи да да да
Wi-Fi интернет да да да
Материал на хартиен носител - да да
2 нощувки на човек в двойна стая в      Гранд Хотел Приморско - да да
Пълен пакет изхранване ALL INCLUSIVE (2 закуски, 1 обяда, 2 вечери на блок маси) - да да
Ползване на открити и закрити басейни - да да
2 нощувки в самостоятелна  стая -- -- да
Лична консултация с лектора след обучението да
Цена 280 лв. 450 лв.  540 лв.
Втори и трети участник от едно учебно заведение

160 лв.

320 лв.

440 лв.

 
За групи - свържете се с нас! С МАЛКИТЕ БУКВИ (Важни неща, които трябва да знаете): Хотелът разполага с безплатни места за паркиране, но с оглед на датите и това, че е курорт, има вероятност да имате затруднения с безплатното паркиране. Моля, имайте го предвид при пътуване с личен автомобил! Има възможност за охраняем платен паркинг в хотела и до него.

Лектори

Място

гр. Приморско

Гранд Хотел Приморско

Гранд Хотел Приморско Гранд Хотел Приморско се намира на брега на морето, в непосредствена близост до национален природен парк Странджа. Разположението на хотела е в изключителна тиха и спокойна местност, едновременно с това се намира недалеч от центъра на града.

Програма

  • Ден 1
       14:00 Регистрация на участниците
    14:30 Откриване на семинара
    14:30
    ЛИДЕР НА КЛАСА. ЛИДЕР В УЧЕБНОТО ЗАВЕДЕНИЕ.
    • Лидерството в училищната среда – каква е ползата от това?
    • Преподаването в клас като лидерска изява. В какво се състои този процес?
    РЕШАВАНЕ НА ТИПОЛОГИЧНИ СЛУЧАИ
    •     Ръководство при липса на ресурси и неблагоприятна среда. Ролята на ракетата – носител. От кого зависи резултатът?
    • ·      „Как от нищо става нещо“. Превъзмогване на липсата на потенциал и ресурси. Ролята на ръководителя.
    • ·      „Училището няма сграда“. Какво зависи от директора. Лидерски подход на директор.
    •     Случай ІІ: Нейерархична среда (учителят в клас, учителят в детската градина)
    • ·      В час по математика. Шестиците и двойките. Структуриране на класа като последователи. Сравнение на лидерски и нелидерски подход.
    • ·      Всекидневието в детската градина и потенциал за лидерска изява.
    •     Случай ІІІ: Ваза, роза и чук. Въпросът за вниманието. Важността на въпроса за «интересното».
    •     Случай ІV: По аналогия на сюжета «Хари Потър го приемат в училището». Посланието «Ти сам избра».
    •     Приложимост спрямо други случаи.
    16:00 Кафе-пауза
    16:30 ПРАКТИКУВАНЕ НА ПРОФЕСИЯТА НА ОСНОВАТА НА ЛИДЕРСКИТЕ УМЕНИЯ.
    •  Разбиране и игра за чувствителност към другия.
    •  Сравнение на наблюдаваните подходи. Извличане на полезния опит.
    •  Анализ на лидерски ситуации, селектирани от обучаваните (индивидуално и в малки групи). Осмисляне на собствения опит.
    ЦЕЛИ НА ЛИДЕРСТВОТО
    • Лидерството като подход във всекидневието на участниците.
    • Проекция на темите от курса в работата на участниците.
    •  Критично преосмисляне на тезите.
    18:00 Въпроси и дискусия
    Вечеря ( 18:00 – 21:00 )
  • Ден 2
    Закуска ( 7:00 – 10:00 )
    9:30
    • Интерактивните методи - за и против и всичките ни страхове от тях.
    • Как да променим стереотипите в училищата и детските градини и да направим часовете по-приятни и интересни за децата
    • Справяне с „размириците“ в час – къде е тяхното слабо място?
    • Как учим? Защо да се съобразяваме с различните стилове на учене при различните обучаеми?
    • Стилове на справяне с новото и техните специфични особености.
    • Силни страни и потенциални слабости на различните стилове.
    • Цикъл на усвояването на нови знания.
    • Разбиране и прилагане на цикъла през изискванията за разписване на урочно съдържание.
    11:00 Кафе-пауза
    11:30
    • Практически казус – разработване на урок
    • Добавена стойност към дисциплината и работната етика в класа при използването на дискусията като техника за работа с класа.
    • Практически примери от практиката:
    • Арт подходи + музика
    • Изнесени сесии
    • Филмите като педагогически инструмент
    • Защо различните ученици разбират и усвояват на различен етап в урока и с различен темп.
    • Интерактивни дъски – ДА!, но внимателно към съдържанието и как то е съобразено с индивидуалните особености на децата.
    13:00 Обедна почивка
    14:00
    • Защо трябва да сме адаптивно гъвкави към учениците? – практическо обобщение с психологично обосновани обяснения.
    • ИГРАТА като педагогически инструмент. Практическа работа с конкретни интерактивни игри и инструменти.
    • Интерактивни дъски и тяхното приложение в час;
    • Добри практики за приложение и работа с интерактивни дъски.
    17:30 Въпроси и дискусияВечеря ( 18:00 - 21:00 )
  • Ден 3
    Закуска ( 7:00 – 10:00 )
    9:30
    • Да се провокираме като преподаватели!
    • Как дискусията като подход може да се прилага при малки и големи.
    • Запознаване с готово съдържание и идеи за практическото му адаптиране във вашето училище (работа в малки групи + консултантска работа)
    • Практикум по изготвяне на учебно съдържание с насоки от тренера.
    • Презентиране на идеите.
    • Въпроси и отговори. Практически насоки – още и по много
    11:00 Кафе-пауза
    11:15 "УЧИТЕЛСКОТО  ПОРТФОЛИО" -  или как модерния учител да направи своята "витрина" ?
    12:00 Дискусия. Закриване на обучението.
    Обяд (12:00 – 14:00 )

Контакти