Резюме
Една от основните отговорности на мениджмънта е
постигането на организационните цели чрез оптимизиране на работните процеси, съобразено с външните условия и влиянието, което дадената организация може да има върху обществото. Друга основна отговорност на мениджмънта е
адаптирането на организационната структура към индивидуалните нужди, очаквания и потенциал, като този процес е съобразен с промените в икономическите и социалните условия. Мениджмънтът направлява активността на служителите, решава проблеми, развива организацията по начин, който оптимално използва потенциала на всички индивиди в нея.
Възможностите за по-ефективен мениджмънт са неограничени. Повечето организации са установили, че трябва постоянно да адаптират и модифицират мениджърските си практики, за да посрещнат предизвикателствата на постоянно променящата се среда. Бъдещата ефективност на организациите зависи от прилагането на широк спектър от мениджърски концепти и практики.
Мениджърските практики и техники е относително лесно да бъдат дефинирани и описани, но ефективното им прилагане е трудно и времеемко. Поради тази причина обучението ще даде предимно практически насоки за управлението на хора.
Обучението е насочено както към висши мениджъри, така и към мениджъри средно ниво, които искат да подобрят мениджърските си умения при работата с хора, прилагайки нови психологически техники.
Обучението е фокусирано върху практиката и ще даде възможност за усвояване на аналитични, социални и комуникационни умения.
Програма
-
Ден 1
09:00 |
Регистрация на участниците. |
09:30 |
Откриване на семинара |
09:30 |
- Лидерски стилове – използване на подходящия такъв в подходящия момент;
- Митовете за управлението на хора.
- Разбиране на себе си и междуличностните отношения.
- Самостоятелна работа с въпросник за определяне на социалния стил съгласно DISC модела.
- Характеристики на лидерските стилове – силни и слаби страни в тяхната адекватност.
- Гъвкавост на собствения стил
|
11:00 |
Кратка почивка |
11:30 |
- Управлението на хора и тяхната мотивация.
- Как да мотивираме хората съгласно модела на социалните стилове в комуникацията.
- Мотивация, работна среда, демотивация, стилове на управление на и за всеки социален стил.
- Проследете напредъка на екипа си – дефиниране на силните страни и работа с индивидуалния принос на всеки. Делегиране.
- Развитие. Обратна връзка.
|
13:00 |
Обедна почивка |
14:00 |
- Разбиране на управлението на хората – продължение.
- Целе-полагане – 4 типа цели: основни, подцели, повтарящи се, промеждутъчни;
- Планиране. Създаване на предварителния план.
- Ревизия и създаване на основния план.
- Адаптиране на плана към ресурсите и времевите ограничения.
|
15:30 |
Кратка почивка |
16:00 |
- Координиране и контрол – информирайте всеки, знайте всеки какво прави в точно този момент – движение на информацията в компанията.
- Комуникативна симулация – практическа симулация за сканиране на ролите в екипа, индивидуалния принос на всеки и скоростта на отработване на проблемни области в дефицит от време.
- Работете по плана си, но не така, че да припаднете от изтощение – Гост говорител с добри практики
|
17:30 |
Въпроси и дискусия. |