Резюме
Какво ще съдържа курсът?
Курсът е изцяло практически и слага акцент върху широките възможности на работодателя при използване на различните видове работно време, както и процедурите при ползване на почивки и отпуски. Често с няколко промени в режима на работата се наблюдават много положителни изменения както за работодателите, така и за служителите.
Знаем добре, колко ценно е времето на всеки работодател и затова събрахме за Вас информацията на едно място. Ще разгледаме:
- Кои са неизползваните модели за организация на работното време?
- Какви са ползите за предприятието от въвеждане на гъвкави режими?
- Кои са новите и неизползвани форми на полагане на труд?
- Какви са процедурите при различните видове отпуски, които трябва да спазваме?
- Кои са вътрешните актове, късаещи работното време, почивките и отпуските?
- Какви са предизвикателствата при работа от разстояние – дистанционна работа, home office, телеуъркинг, надомна и т.н.
- Кои са новите моменти в договорите за дистанционна работа – здраве и безопасност, работно време, задължения и отговорност?
Какво ще получите допълнително?
В рамките на курса предвиждаме широки възможности за персонални консултации и въпроси към лектора на обучението, тъй като групите ще бъдат ограничени. По този начин получавате експертния коментар на г-н Иван Нейков относно казусите от практиката на Вашата организация!
Какво включват учебните материали?
Учебните материали са включени в пакет „Стандарт“. Включват богато съдържание полезни примерни документи и образци, подготвени от лектора (на хартиен и електронен носител), както и актуалната нормативна база (тя е предоставена само на диск).
За кого е подходящ курса?
Курсът е подходящ за мениджъри, тийм лидери, експерти и специалисти в областта на управлението на човешките ресурси, счетоводители, които се занимават с тази материя, управители на разрастващ се бизнес, както и всички, чиято работа е свързана с управлението на човешките ресурси.

Програма
-
Ден 1
09:30 |
Откриване на семинара |
09:30 |
- Редовно работно време;
- Удължаване и намаляване на работното време – възможности на работодателя;
- Непълно работно време;
- Различните форми на непълна заетост и ползите за работодателя от използването им;
- Режими на работно време;
- Вътрешни актове на работодателя относно работното време.
|
11:00 |
Кратка почивка |
11:30 |
- Ненормиран работен ден – ползи за предприятието.
- Сумирано изчисляване на работното време – ползи за работодателя.
- Работно време с променливи граници – интереси за роботодателя и работника.
- Новите промени в Кодекса на труда.
- Често допускани грешки от екипа на работодателя;
- Съдебна практика.
|
13:00 |
Обедна почивка |
14:00 |
- Нови и неизползвани форми на полагане на труд.
- Нови възможности за работа от разстояние – дистанционна работа; телеуърк; надомна работа и др.
- Каква е ползата на работодателя от трудовите договорите за дистанционна работа.
- Нови моменти в трудовите договори за дистанционна работа – може ли да се съчетава работа на традиционно работно място и дистанционна работа.
- Права и задължения на работодателя при договор за дистанционна работа.
- Работното място при договор за дистанционна работа.
- Как се осигуряват здравословни и безопасни условия на труд при дистанционна работа.
- Режими на работно време при дистанционна работа.
- Задължения на работника при дистанционна работа.
- Нови вътрешни нормативни актове на предприятието при дистанционна работа.
- Съдебна практика относно изпълнението на договори за дистанционна работа.
|
15:30 |
Кратка почивка |
16:00 |
- Почивки и официални празници;
- Видове отпуски;
- Придобиване право на отпуск;
- Ползване на отпуск, прекъсване на ползването, отлагане на ползването;
- Възнаграждение по време на отпуск;
- Отпуск при временна неработоспособност.
- Отпуск поради бременност, раждане, осиновяване и отглеждане на дете;
- Отпуск за повишаване на професионалната квалификация;
- Вътрешни актове на работодателя относно почивките и отпуските;
- Типични пропуски на екипа на работодателя;
- Съдебна практика.
|
17:30 |
Дискусия |
Контакти